• يکشنبه ١٥ مرداد ١٤٠٢-١٢:٠٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٢٥٩
قرائت گزارش بازدید از منطقه4: 11-167

از خشک شدن درختان بوستان لویزان و یاس فاطمی تا قابلیت تقسیم منطقه به 3 منطقه مجزا

گزارش بازدید رؤسای 3 کمیسیون شورای اسلامی شهر تهران از منطقه 4 در صحن شورا قرائت شد و اعضای شورا در جریان وضعیت عمرانی، اجتماعی و فرهنگی این منطقه قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران؛ نرگس معدنی پور در یکصد و شصت و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارش بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، نظارت و حقوقی و سلامت، محیط زیست و خدمات شهری از منطقه ۴ گفت: این منطقه جمعیت ۹۸۸ هزار نفری دارد و به عنوان پرجمعیت ترین منطقه تهران، حدود ۱۱ درصد جمعیت شهر رادر خود جای داده است. 
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با اشاره به بازدید از پایانه تاکسیرانی رسالت، یادآور شد: بررسی وضعیت نظافت، رفت و روب و لایروبی جوی ها و وضعیت سایه بان برای رفاه حال شهروندان و رانندگان انجام و تذکرات داده شد که بر اساس وعده های اعلام شده تا پایان سال مسقف شدن پایانه عملیاتی خواهد شد.
وی تأکید کرد: این موارد در اکثر مناطق وجود دارد و ضرورت دارد که معاونت خدمات شهری شهرداری نسبت به بررسی مشکل نظافت و رفت و روب و موارد مشابه اقدام کند.
معدنی پور با اشاره به مشکل بساط گستران سیار و سد معبر در این منطقه، خاطرنشان کرد: سد معبر وانت بارها در میدان شاهد دیده می شود و در ناحیه هفت نیز سد معبر و بساط گستری قابل مشاهده است که شرکت شهربان و حریم بان با همکاری شهرداری منطقه چهار نسبت به رفع مشکل اقدام کند و گزارش آن را در شورا ارائه دهد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با بیان اینکه قرار بوده زمینی به وسعت ۱۰ هزار متر مربع در بزرگراه شهید بابایی به خیریه وحدت اختصاص یابد، گفت: با توجه به وضعیت جسمانی معلولان ذهنی تحت پوشش این خیریه، درخواست می کنیم که زمین و عرصه ای را مشخص کند.
وی با تأکید بر اینکه بوستان لویزان ۴۰۰ لیتر بر ثانیه حق آبه داشته که به ۴۰ لیتر در ثانیه تقلیل پیدا کرده است، یادآور شد: بسیاری از گونه های درختی در بوستان لویزان و یاس فاطمی یا خشک شده و یا در معرض خشک شدن قرار دارد که انتظار می رود علاوه بر پیگیری مشکل حق آبه نسبت به کاشت گونه های متناسب با شرایط آب و هوایی اقدام شود.
معدنی پور ادامه داد: احداث و تجهیز بوستان در پادگان ۰۶ یکی از الزامات بود و با توجه به اهمیت این موضوع درخواست می کنیم که پیگیری های لازم صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه اسکان کارگری یکی از مسائلی است که با آن رو به رو هستیم؛ یادآور شد: اگر از کارگران بومی استفاده شود دیگر نیازی به اسکان کارگری نخواهیم داشت که این موضوع نیاز به بررسی و رسیدگی دارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با بیان اینکه تاریکی بوستان ها یکی از عوامل ایجاد فضاهای بی دفاع شهری و تجمع معتادان است؛ گفت: ۳۸۸ فضای بی دفاع شهری در منطقه چهار وجود دارد که ۲۹۲ فضا بهسازی شده، ۳۴ فضا در حال بهسازی است و ۶۲ فضا هنوز بهسازی نشده است.
وی ادامه داد: از زمان حضور شهردار جدید منطقه موضوعات در حال پیگیری و رفع است اما آنچه اهمیت دارد؛ جدیت در نظارت بر پیمانکاران خدمات شهری و آموزش شهروندان در زمینه نظافت است.
معدنی پور با بیان اینکه املاک فاقد سند یکی از مشکلات منطقه است، گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز و عدم رعایت طرح تفصیلی در ساخت و سازها از دیگر مشکلات است که نیاز به نظارت دارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا تأکید کرد: از یاورشهر ۹ در این منطقه بازدید به عمل آمد و مشکلات بیماران مورد بررسی قرار گرفت که از جمله می توان به تأمین آب شرب، نصب تجهیزات ورزشی در مرکز و جمع آوری و انتقال پسماند اشاره کرد.
وی افزود: سوله های بازیافت منطقه نیز مورد بررسی قرار گرفت که در محل بلوار باباییان جانمایی شده و در صورت راه اندازی می تواند محل مناسبی برای جمع آوری پسماند منطقه باشد.
معدنی پور با بیان اینکه ایستگاه فرهنگسرا تنها یک ورودی و خروجی دارد، یادآور شد: ضرورت دارد که ورودی- خروجی شمالی ایستگاه فرهنگسرا نیز ساخته شود.
 
 
سلیمانی: پیگیری موارد عام با سرفصل های مشخص در جلسات با دادستانی
نرجس سلیمانی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به گلایه مندی شهروندان منطقه از نحوه جمع آوری پسماند و تجمع حیوانات موذی ناشی از این وضعیت، اظهار کرد: وجود و عبور دکل های برق فشار قوی نیز یکی دیگر از مسائل و مشکلات بود که باید برای رفع آن اقدام می شد.
وی افزود: خوشبختانه با جلسات متداولی که با دادستانی در موضوع حقوق عامه داریم؛ ضمن طرح سرفصل های موضوعات، موارد عام را را در کمیسیون های مشخص مورد بررسی و پایش قرار داده و در این جلسات طرح موضوع خواهیم کرد.
 
پیرهادی: برخی مناطق به دلیل وسعت نیازمند اصلاح و بازنگری هستند
مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با بیان اینکه اقدامات عمرانی خوبی در منطقه چهار صورت گرفته که جای تقدیر دارد؛ گفت: در این منطقه به دلیل گستردگی وسعت و جمعیت بالا، باید اصلاحاتی با محوریت وسعت آن صورت بگیرد. منطقه چهار، پنج و ۱۵ که وسعت بالایی دارند نیازمند بازنگری هستند که مرکز مطالعات بررسی هایی را در این زمینه انجام داده است.
وی اظهار داشت: مرکز مطالعات شهرداری تهران در حوزه بازنگری اقداماتی انجام داده ولی نیاز به استمرار آن و بررسی های بیشتر در این خصوص است چرا که ما در برخی نواحی، تراکم جمعیتی به اندازه مناطق دیگر دیده ایم از این رو وجود بررسی های بیشتر برای اتخاذ تصمیمات در حوزه شهری و عمرانی امری لازم است.
 
 
اقراریان: لزوم بازنگری حدود مناطق از سوی کمیسیون شهرسازی
اقراریان با طرح این پرسش که تقسیم بندی ها در مناطق بر چه مبنایی صورت گرفته است، یادآور شد: اینکه تهران باید ۲۲ منطقه داشته باشد، چه دلیلی دارد و آیا نمی تواند ۲۵ منطقه داشته باشد؟ با وسعت مناطقی همچون منطقه چهار چالش هایی برای شهردار ایجاد می شود؛ لذا تقاضا داریم که کمیسیون شهرسازی نوعی بازنگری در این زمینه داشته باشد.
 
امانی: قابلیت تقسیم شدن منطقه 4 به 3 منطقه مجزا
ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: قرار بر این شده که در ترکیب و تعداد مناطق تهران بازنگری شود؛ منطقه چهار هم بزرگترین منطقه و پرجمعیت ترین منطقه است و بیشترین سرانه فضای سبز و معابر و محلات در این منطقه قرار گرفته است. وظایف اصلی مناطق شامل رفع سد معبر و نظافت و نگهداشت معابر عملیاتی نمی شود و علت آن بزرگ بودن منطقه است.
وی با اعلام اینکه هیچ یک از مناطق به اندازه منطقه چهار مشکل سد معبر ندارند؛ اظهار کرد: می توان منطقه چهار را به ۲ یا حتی ۳ منطقه تبدیل کرد که نیاز به تجدید نظر اساسی دارد.
 
چمران: برخی مناطق بافت ناهمگون دارند
مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ناهمگونی بافت ها در منطقه ۲ و ۴، گفت: می توانستیم مشکلاتی را برطرف کنیم اما بحث درآمد نیز وجود داشت و اگر به منطقه ای دیگر واگذار می شد؛ درآمد مناطق تحت تأثیر قرار می گرفت.
 
 
نادعلی: اهتمام شهرداری به ترمیم فضای سبز و جداول اتوبان باقری
علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، ضمن تقدیر از تلاش مستمر مدیران شهری منطقه 4 شهرداری تهران اعلام کرد: این منطقه یکی از بزرگترین مناطق 22 گانه شهرداری محسوب می شود. از این رو بخشی از اتوبان شهید باقری در این محدوده قرار گرفته اما مدتهاست به فضای سبز و جداول آن رسیدگی نشده است. لازم است شهردار محترم نسبت به این موضوع اهتمام ویژه ای داشته باشد و از رهاشدگی خارج شود.
 
مظفر: انتقاد از برپایی غرفه در میدان هروی و آسیب به چهره شهر
میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران، نیز پس از استماع این گزارش افزود: چند هفته است که شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل، مجوز برپایی غرفه ای تحت عنوان فروش محصولات اقوام را در ضلع شمال غربی میدان هروی صادر کرده است. این غرفه ابعاد بزرگ و وسیعی دارد که از همه مناظر تخصصی در مدیریت شهری فعالیتی غیر حرفه ای و نامناسب است. از این رو این فضا هم منظر شهر راه بهم ریخته و هم به حقوق عابرین پیاده تجاوز  نموده است. به علاوه اینکه محتوای موجود و عرضه شده در این غرفه، ربطی به موضوع اقوام ندارد.
وی افزود: دیده شده که برخی از پیمانکاران، بر خلاف مجوزی که از شهرداری کسب کرده اند؛ با نماد اقوام اقدام به فروش محصولات دیگر همچون باقلوا و شیرینی می کنند که هیچ نماد اقوام و آیین سنتی در آن مشاهده نمی شود و در نهایت به دنبال سود خود هستند.
مظفر ادامه داد: از شهرداری منطقه 4 درخواست داریم با توجه به طولانی شدن مدت حضور این غرفه و آسیب هایی که به منظر شهر وارد کرده، تصمیمات جدی در این خصوص اتخاذ کند.
 
شهردار منطقه 4: تکمیل پروژه مسقف‌سازی پایانه رسالت تا سال آینده
علی اصغر کمالی زاده، در یکصد و شصت و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارشی از وضعیت منطقه چهار با اشاره به مشکلات حقوقی مجموعه شهربانو و صدور رأی در دادگاه به نفع شهرداری برای بهره برداری از رستوران در این مجموعه اظهار کرد: در یاور شهر ۹ نسبت به تأمین آب شرب و جمع آوری پسماند علیرغم اینکه جزء وظایف ما نبود اقدام کردیم.
وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۵ زمینی به متراژ ۱۰ هزار متر مربع از اراضی ملی به خیریه وحدت اختصاص یافته است؛ یادآور شد: با توجه به اینکه زمین مورد نظر از اراضی ملی است و در اختیار شهرداری نیست، از طریق سازمان املاک، زمین دیگری را به این خیریه تحویل خواهیم داد.
کمالی زاده با بیان اینکه پنج میلیارد تومان اعتبار برای مسقف سازی پایانه رسالت در نظر گرفته ایم؛ تصریح کرد: ما موارد را دنبال می کنیم تا نهایتاً تا سال آینده، این طرح به بهره برداری برسد.
وی اظهار کرد: محله گلشن در منطقه چهار ،محله ای خاص از بافت فرسوده است و جوی های آب موجود رواناب ها را جابجا نمی کنند و فاضلاب نیز به آن منتقل می شود که ۲۰ جوی را به کانال تبدیل خواهیم کرد تا مشکل آن حل شود.
شهردار منطقه چهار با بیان اینکه در گذشته ۱۷۲ کارگر و ۳۲ ماشین تخصصی از منطقه کاهش یافت و امروز هزار کارگر و ۱۵۰ ماشین تخصصی برای رفت و روب داریم، یادآور شد: امروز منطقه چهار یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و نسبت به سال ۹۷ تعداد کارگران و ماشین آلات تخصصی ۲۰ درصد کاهش یافته است. امیدواریم بتوانیم با افزایش تعداد ماشین آلات، شاهد ارتقاء وضعیت نظافت و رفت و روب منطقه باشیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: